Pobierz darmowe formularze

Jak bezpiecznie przechowywać dane klientów? Bezpieczeństwo danych w systemach DigiData.

Przemysław Starosta
09.04.2024
4 min read

Jednym z kluczowych argumentów przemawiających za wybraniem naszego systemu jest zapewnienie bezpieczeństwa danych. Przechowując wrażliwe dane, wiemy jak istotna jest to kwestia. Dlatego w tym tekście chciałbym przybliżyć w jaki sposób dbamy o Wasze dane, jak je przechowujemy i w jaki sposób zapewniamy ich trwałość.

Spis treści

  1. Ludzie
  2. Kopie zapasowe
  3. Bezpieczne hasła
  4. Aktualizacje oprogramowania
  5. Serwery
  6. Specjaliści
  7. Podsumowanie

Ludzie

Jednym z właścicieli firmy DigiData jest Przemysław Starosta. Przemek jest cenionym specjalistą z zakresu baz danych Oracle, SQL Server oraz PostgreSQL. Dowodem jego umiejętności są zaproszenia z największych firm szkoleniowych w Polsce tj. Altkom, Comarch, Sii, JSystems, Infoshare do przeprowadzenia szkoleń z tego zakresu. Tylko w ostatnich 3 latach przeprowadził ponad 100 szkoleń w których uczestniczyło ponad 1000 osób. Na stałe współpracuje z Collegium da Vinci w Poznaniu oraz Wyższą Szkołą Bankową w Katowicach realizując zajęcia dla studentów na kierunkach informatycznych i zarządczych. Współpracuje również z wieloma firmami jako konsultant do spraw administracji i optymalizacji baz danych. Mając tak doświadczonego człowieka w zespole możemy zapewnić, że Wasze dane są w dobrych rękach.

Kopie zapasowe

Kluczowym elementem bezpieczeństwa danych jest ich kopia zapasowa. W DigiData tworzymy kopie dwa razy dziennie na dwóch niezależnych serwerach, dzięki czemu mamy pewność, że w przypadku awarii jesteśmy w stanie bardzo szybko i skutecznie dostarczyć klientowi jego dane nie przerywając pracy w naszym systemie

Bezpieczne hasła

W naszych systemach wymuszamy częstą zmianę haseł. Polityka haseł ma wysokie wymagania co do znaków w nim umieszczonych oraz ich niepowtarzalności. Dodatkowo wszędzie, gdzie to możliwe, uruchomiliśmy dwuskładnikowe logowanie, które podwyższa bezpieczeństwo danych.

Aktualizacje oprogramowania

Na bieżąco aktualizujemy nasze oprogramowanie odpowiedzialne za systemy naszych klientów. Nie czekamy z żadnymi poprawkami wiedząc jak potężny ma to wpływ na bezpieczeństwo. Monitorujemy informacje na temat dat wprowadzenia aktualizacji i planujemy je z wyprzedzeniem, tak by ich instalacja w żaden sposób nie wypływała negatywnie na pracę systemów

Serwery

Korzystamy z zewnętrznych dostawców serwów, którzy zatrudniają specjalistów w tej materii. Dzięki temu mamy pewność, że serwerami zajmują się specjaliści z najwyższej półki, którzy pracując dla nas, dbają do dane naszych klientów. Każda taka współpraca jest potwierdzona stosownymi dokumentami, które ściśle określają zakres prac na serwerach.

Specjaliści

W naszej firmie zatrudniamy specjalistów jednak jeśli jest taka potrzeba, chętnie prosimy o radę zewnętrznych konsultantów. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko możemy wiedzieć, ale też wiemy gdzie i kogo zapytać. W konsekwencji podnosimy nasze umiejętności zapewniamy coraz wyższy poziom obsługi klienta.

Podsumowanie

Zastanawiają się Jak bezpiecznie przechowywać dane klientów? powinniście wziąć pod uwagę powyższe aspekty. Dla nas bezpieczeństwo danych jest absolutnie kluczowe. Wiemy, że nasi klienci zwracają na to również uwagę i jesteśmy przygotowani by dostarczać usługi w tym zakresie na najwyższym poziomie. Doświadczenie i pasja pomagają nam każdego dnia się rozwijać i jeszcze skuteczniej dbać o dane naszych klientów.

Przemysław Starosta
Właściciel DigiData

FAQs

Znajdź szybkie odpowiedzi na swoje pytania dotyczące naszych rozwiązań i dowiedz się, jak DigiData może wspierać Twój biznes.

Czy będę musiał zmieniać procesy w swojej firmie?

Procesy mogą się co najwyżej skrócić poprzez usunięcie zbędnych wędrówek dokumentów. To nasze rozwiązania dostosowujemy się do procesu, a nie odwrotnie.

Jak długo trwa wdrożenie produktów DigiData?

Podstawowe wdrożenie do cyfryzacji trwa maksymalnie jeden dzień roboczy. Jest to uzależnione od ilości stanowisk, które musimy wdrożyć.

Co z dokumentami, które już mamy? Czy one pozostaną analogowe?

Niekoniecznie, wśród naszych usług oferujemy również skanowanie istniejących dokumentów wraz z ich katalogowaniem. Szczegóły przedstawimy w ofercie.

Czy po wdrożeniu jest zapewniona opieka nad systemem?

Tak, po wdrożeniu macie dostęp do naszego zespołu zgodnie z wykupioną przez Was licencją

Moja firma działa bez digitalizacji, po co mi to rozwiązanie?

Zaproś nas na spotkanie, chętnie opowiemy o atutach naszych produktów, które przełożą się na większą wydajność Twojej firmy

Mam już system w swojej firmie i chciałbym, by rozwiązanie któreproponujecie z nią integrowało

Dzięki doświadczeniu, które zebraliśmy jako firma Grasta, tworząca dedykowane oprogramowania, jesteśmy w stanie zintegrować się z każdym systemem, który na taką integrację pozwala (posiada API). Z naszej strony rozwiązanie jest w pełni integrowalne i uzależnione jest to tylko od dostawcy Waszego oprogramowania.

Masz jeszcze jakieś pytania?

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać dalszą pomoc.

Twój klucz do nowoczesnej dokumentacji

Wyprzedź konkurencję dzięki naszym rozwiązaniom dopasowanych do Twoich potrzeb. Skontaktuj się z nami i razem zbudujemy most między tradycyjnymi metodami a cyfrową efektywnością.