Pobierz darmowe formularze

Formularze i zgody na zabiegi podpisywane na tablecie

Łukasz Wenskowski
01.02.2024
5 min read

Salony kosmetologiczne i kliniki medycyny estetycznej to miejsca, w których klienci szczególną uwagę przykładają do jakości obsługi. Wizyta w takim miejscu musi być bezstresowa i komfortowa. W odróżnieniu od urzędów, do których petenci przychodzą załatwiać sprawy z gatunku „tych niefajnych”, do kliniki przychodzi się z ekscytacją oczekując nie tylko dobrego efektu po zaplanowanym zabiegu, ale także spędzenia miło czasu w miejscu, które zapewni poczucie bezpieczeństwa. Jednak nawet najbardziej designerskie i schludne przestrzenie nie wpłyną na ocenę wizyty jeżeli obsługa nie będzie płynna i bezinwazyjna dla klientów

Spis treści

  1. Dokumentacja zabiegowa w kosmetologii
  2. Komplikacje związane z zarządzeniem dokumentacją zabiegową i sposoby ich eliminacji
  3. Przychodzi Pani do gabinetu, a gabinet jest zdigitalizowany

Dokumentacja zabiegowa w kosmetologii

Wykorzystywanie dokumentacji zabiegowej w instytutach urody jest rzeczą powszechną, bez której ciężko wyobrazić sobie codzienną obsługę klientów. Jest ona także nieodzownym elementem w procesie pozyskiwania informacji o szczegółach zabiegu oraz o przeciwskazaniach do jego wykonania

Dokumenty zabiegowe do wypełnienia i podpisania przez klientów w salonie beauty:

A. zgoda rodo/zgoda na wykorzystywanie wizerunku

Uzyskanie zgody rodo jest niezbędne do przechowywania danych o konkretnym kliencie. Klient musi wyrazić zgodę na to, że jego dane znajdują w dokumentacji zabiegowej archiwizowanej w gabinecie i że dostęp do niej mają osoby uprawnione. Zgoda na wykorzystywanie wizerunku jest konieczna do tego, aby móc pokazywać na zewnątrz efekty zabiegów. Jeżeli w salonie beauty wykonywane są klientowi zdjęcia przed i po zabiegu to wcześniej musi on wyrazić zgodę na ich zapisywanie i przetwarzanie.

B. wywiad przez zabiegiem

Pozyskanie od klienta informacji o istniejących przeciwskazaniach do wykonywania danych zabiegów tak jak np. wszelkie choroby, przyjmowane leki, historia leczenia, alergie jest dla kosmetologa niezbędne w celu wybrania najlepszego rozwiązania i wykluczenia możliwych negatywnych skutków proponowanego zabiegu. Rzetelne przeprowadzenie wywiadu przed zabiegiem pozwala kosmetologowi zminimalizować niepożądane skutki zabiegu.

C. Informacja o zabiegu

Wskazanie przez kosmetologa jak po kroku wygląda zabieg nie tylko pokazuje jego profesjonalizm, ale także uspokaja klienta. W informacji o zabiegu istotne jest przekazanie informacji o efektach zabiegu, zalecenia przed i po zabiegu oraz o możliwych skutkach ubocznych.

D. Zgoda na zabieg

Po przeprowadzeniu wywiadu z klientem i objaśnieniu mu wszystkich zagadnień dotyczących zabiegu (przewidywanych efektów, przeciwskazań itd.) konieczna jest zgoda na jego przeprowadzenie. Klient podpisuje zgodę na zabieg będąc świadomym jak będzie on przebiegać i jakie są jego cele.

E. Notatki przed i po zabiegu

Kosmetolog przed zabiegiem i po jego wykonaniu standardowo sporządza notatki, które pomagają mu z jednej strony zaproponować klientowi/klientce najlepszą metodę na pozbycie się problemu, a z drugiej strony pozwalają spisać wszystkie spostrzeżenie, które ma po wykonanym zabiegu. Ważne w tym aspekcie jest to, aby notatki te były przypisane do konkretnej osoby i kosmetolog mógł je w łatwy sposób odnaleźć.

Pamiętajmy: salony kosmetologiczne i kliniki medycyny estetycznej to nie sklepy papiernicze!

Więcej o dokumentacji zabiegowej w kosmetologii poczytasz w artykule: Dokumentacja zabiegowa w kosmetologii

Komplikacje związane z zarządzeniem dokumentacją zabiegową i sposoby ich eliminacji

W salonach kosmetologicznych i klinikach medycznych w procesie obsługi klientów występuje wiele komplikacji, które powodują, że jest on czasochłonnych. System DigiData to narzędzie, dzięki któremu wszystkie komplikacje znikają, a obsługą klientów staje się szybka i płynna.

Komplikacja: Czas na pozyskanie zgody na zabieg i wypełnienia formularza

W salonach kosmetologicznych i klinikach medycznych w procesie obsługi klientów występuje wiele komplikacji, które powodują, że jest on czasochłonnych. System DigiData to narzędzie, dzięki któremu wszystkie komplikacje znikają, a obsługą klientów staje się szybka i płynna.

Eliminacja komplikacja z systemem DigiData: wypełniania formularzy i podpisywanie zgód na tablecie

Wypełnianie formularzy i podpisywanie zgód odbywa się na tablecie, na którym znajdują się dedykowane szablony dokumentów (można je w dowolnym momencie zmieniać i wgrywać nowe). Klient otrzymuje tablet i po wypełnieniu elektronicznych dokumentów automatycznie trafiają ode do przypisanej do niego elektronicznej teczki.

Komplikacja: ściana segregatorów pełnych papierowej dokumentacji

Nadmiar papierowej dokumentacji zabiegowej to bolączka, z którą mierzą się niemal wszystkie kliniki beauty. Recepcja, na której leża stosy dokumentów, a za nią piękny widok na ścianę z niedomkniętą szafą, która nie domyka się pod naporem segregatorów.

Eliminacja komplikacja z systemem DigiData: automatyczne skanowanie zastanej dokumentacji i tworzenie elektronicznych teczek

Nowi klienci wypełniają formularze i podpisują zgodę na zabieg na tablecie. A co z dokumentacją papierową, która została wcześniej wypełniana w tradycyjny sposób i która zalega w stercie segregatorów? Narzędzie IC Skaner pozwala na skanowanie dokumentacji zabiegowej w łatwy i szybki sposób oraz umieszczanie jej w elektronicznych teczkach klienta. System automatycznie rozpoznaje dokument na podstawie treści OCR i przypisuje go automatycznie do konkretnej teczki klienta/klientki. W ten prosty i intuicyjny sposób z papierowa dokumentacja zabiegowa staje się cyfrowym dokumentem, a segregator elektroniczną teczką klienta/klientki.

Komplikacja: brak przestrzeni na złapanie oddechu

Kosmetolog kończy zabieg za pięć dwunasta, a o dwunastej czeka kolejny klient. Szybkie pożegnanie poprzedniego klienta, przywitanie nowego i dane mu dokumentów do wypełnienia. Kosmetolog może zapomnieć o toalecie lub posiłku, bo zwyczajnie nie ma na to czasu. Od pierwszego klienta wszystko się wydłużyło, bo proces znalezienia dokumentacji, wypełnienia i podpisania przeciągnął się na tyle, że wpłynął na pęd całego dnia?

Eliminacja komplikacja z systemem DigiData: elektroniczne teczki klientów

W komputerze recepcyjnym znajdują się wszystkie elektroniczne teczki klientów, a w nich wszystkie historycznie wypełnione i podpisane dokumenty. Jeżeli klient przychodzi pierwszy raz to automatycznie (po wcześniej ustalonej wartości z szablonu np. numerze telefonu) zakładana jest jego elektroniczna teczka klienta, gdy przychodzi kolejny raz i ponownie wypełnia formularz lub zgodę to automatycznie wszystkie wypełnione i podpisane jego dokumenty trafiają do jego elektronicznej teczki.

Komplikacja: Kto to jest? Co mu jest? – czyli pamięć zawodna jest

Przychodzi stały klient na kolejny zabieg i kosmetolog musi dokopać się w swojej pamięci (no bo przecież nie ma czasu na sprawdzenie w papierowej dokumentacji), do tego jakie były przeciwskazania i co wcześniej się działo. Rezygnuje, przepraszam klienta, sięga po segregator i w stercie dokumentów szuka teczki klienta. Klient się niecierpliwi, a miał czuć spokój i komfort w Twojej klinice.

Eliminacja komplikacja z systemem DigiData: dostęp do wszystkich danych z jednego miejsca

Wszystkie wypełnione przez klienta dokumenty znajdują się w elektronicznej teczce klienta. Dostęp do nich jest bardzo łatwy i intuicyjny, a zaawansowana wyszukiwarka pozwala szybki sposób znaleźć poszukiwane informacje.

Komplikacja: A co jeżeli klienci zamiast tabletu wolą papier?

Eliminacja komplikacja z systemem DigiData: długopis cyfrowy IC Pen

Dzięki długopisowi cyfrowemu, proces obsługi klienta staje się bardziej wydajny i zorganizowany. Tworzymy cyfrowe kopie zgód, opinii oraz formularzy klientów. Łatwa archiwizacja i szybki dostęp do historii wizyt odciążają Twoich pracowników, dając im więcej czasu na przygotowanie do spotkań z klientami.

Przychodzi Pani do gabinetu, a gabinet jest zdigitalizowany

System DigiData to gwarancja porządku i przejrzystości w dokumentacji. Salony kosmetologiczne kliniki medycyny estetycznej zyskują na profesjonalizmie dzięki automatyzacji procesów administracyjnych. Elektroniczne dokumentowanie zgód i formularzy umożliwia bezpieczne przechowywanie zgód i historii zabiegów, pozwala na lepszą organizację pracy i tym samym wpływa na zwiększenie zadowolenia klientów.

Korzyści z wdrożenia systemu DigiData:

▪ Zwiększona efektywność obsługi klienta

▪ Przesyłanie i wysyłanie cyfrowych dokumentów do podpisu i wypełnienia w intuicyjny sposób

▪ Odciążenie pracowników z czasochłonnych obowiązków

▪ Zapewnione bezpieczeństwo dokumentacji

▪ Porządek w dokumentacji, łatwy dostęp i archiwizacja

▪ Poczucie spełnienia poprzez pozytywny wpływ na środowisko

Jak to wygląda w praktyce?

Krok 1

Klient/klientka przychodzi do gabinetu i dostaje w recepcji tablet, na którym wyświetlane są odpowiednie zgody i formularze

Krok 2

Klient/klientka w spokoju podpisuje i wypełnia dokumentację

Krok 3

Dokumentacja trafia bezpośrednio do elektronicznej teczki klienta/klientki, w której znajdują się wszystkie jego dokumenty

Krok 4

Kosmetolog/kosmetolożka ma dostęp do wszystkich dokumentów na tablecie i w każdym momencie może je wyświetlać klientowi/klientce do podpisu lub wypełnienia i dowolnie edytować notatkę z wywiadu

Krok 5

Wszystkie elektroniczne teczki wraz z rejestrami wizyt klientów/klientek znajdują w systemie do archiwizacji dokumentów

Cyfryzacja papierowej dokumentacji zapewnia przejrzystość i szybki dostęp do informacji o klientach i ich potrzebach. Archiwizacja dokumentacji i łatwy dostęp do katalogów klientów powoduje, że ich obsługa jest bardziej efektywna, a działania bardziej uporządkowane. Pamiętaj: wprowadzając nowoczesność w zarządzaniu dokumentacją, jednocześnie zmniejszasz swój ślad węglowy, co z pewnością zostanie docenione przez Twoich klientów.

Łukasz Wenskowski
Właściciel DigiData

FAQs

Znajdź szybkie odpowiedzi na swoje pytania dotyczące naszych rozwiązań i dowiedz się, jak DigiData może wspierać Twój biznes.

Czy będę musiał zmieniać procesy w swojej firmie?

Procesy mogą się co najwyżej skrócić poprzez usunięcie zbędnych wędrówek dokumentów. To nasze rozwiązania dostosowujemy się do procesu, a nie odwrotnie.

Jak długo trwa wdrożenie produktów DigiData?

Podstawowe wdrożenie do cyfryzacji trwa maksymalnie jeden dzień roboczy. Jest to uzależnione od ilości stanowisk, które musimy wdrożyć.

Co z dokumentami, które już mamy? Czy one pozostaną analogowe?

Niekoniecznie, wśród naszych usług oferujemy również skanowanie istniejących dokumentów wraz z ich katalogowaniem. Szczegóły przedstawimy w ofercie.

Czy po wdrożeniu jest zapewniona opieka nad systemem?

Tak, po wdrożeniu macie dostęp do naszego zespołu zgodnie z wykupioną przez Was licencją

Moja firma działa bez digitalizacji, po co mi to rozwiązanie?

Zaproś nas na spotkanie, chętnie opowiemy o atutach naszych produktów, które przełożą się na większą wydajność Twojej firmy

Mam już system w swojej firmie i chciałbym, by rozwiązanie któreproponujecie z nią integrowało

Dzięki doświadczeniu, które zebraliśmy jako firma Grasta, tworząca dedykowane oprogramowania, jesteśmy w stanie zintegrować się z każdym systemem, który na taką integrację pozwala (posiada API). Z naszej strony rozwiązanie jest w pełni integrowalne i uzależnione jest to tylko od dostawcy Waszego oprogramowania.

Masz jeszcze jakieś pytania?

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać dalszą pomoc.

Twój klucz do nowoczesnej dokumentacji

Wyprzedź konkurencję dzięki naszym rozwiązaniom dopasowanych do Twoich potrzeb. Skontaktuj się z nami i razem zbudujemy most między tradycyjnymi metodami a cyfrową efektywnością.