Formularze zabiegowe są nieodzowną częścią pracy każdej kliniki medycyny estetycznej i urody. Dobrze przygotowana dokumentacja pomaga zachować bezpieczeństwo pacjentów, spełnia wymogi prawne, a także buduje zaufanie między personelem a klientami. Poniżej omówimy, jak przygotować takie formularze, jakie zgody są potrzebne i jakie są zalety dokumentacji elektronicznej.
Formularze zabiegowe pełnią kluczową rolę w procesie obsługi pacjenta ponieważ stanowią wymóg prawny, ale także środek komunikacji, w którym dokumentuje się przebieg i szczegóły każdej procedury. Jeśli formularze są prawidłowo ustrukturyzowane, można jasno i przejrzyście przedstawić pacjentowi potencjalne ryzyko, procedury i zalecenia pooperacyjne. Nie zapominajmy jednak, że dokumentacja ma chronić przede wszystkim nas, dlatego musimy mieć pewność, że bazy danych, które archiwizujemy, wraz ze zgodami, są kompletne i wszystko odbywa się zgodnie z prawem.
Niezawodne formularze zapobiegają możliwym sporom i nieporozumieniom między pacjentem a kliniką. Dobrze prowadzona dokumentacja chroni prawa obu stron: pacjent ma pewność, że został prawidłowo poinformowany o zabiegu, a klinika ma dowody, że udzieliła wszystkich niezbędnych informacji i uzyskała zgodę na działanie
Niewątpliwie w klinikach kosmetycznych należy przygotować szereg dokumentacji. Oprócz kart z przeciwwskazaniami do wykonywanych zabiegów istnieje szereg dokumentów, które należy wypełnić, aby móc rozpocząć pracę z tymi informacjami. Wśród najbardziej wyróżniających się formularzy znajdują się te dotyczące następujących kwestii zabiegów i zgód, które powinny stosować kliniki kosmetyczne.
Niezbędna dokumentacja zabiegowa:Zgoda na przetwarzanie danych osobowych jest wymagana w każdej klinice kosmetycznej i powinna zostać udzielona przez pacjenta zgodnie z przepisami RODO. Z formularza tego powinno wynikać, w jakim celu i w jaki sposób dane będą przetwarzane oraz kto będzie miał do nich dostęp. Jest to bardzo ważny dokument, który zapewnia prywatność pacjentów i przestrzeganie wymogów prawa. Warto również poinformować pacjenta w tym formularzu o jego prawach, takich jak prawo do wglądu, modyfikacji i usunięcia danych.
Większość klinik estetycznych wykorzystuje zdjęcia swoich klientów w celu marketingowym, publikując zdjęcia „przed” i „po” zabiegach. W takim przypadku klinika musi uzyskać od klienta pisemne zezwolenie na ujawnienie jego wizerunku. Zgoda słowna w wielu przypadkach nie wystarczy. W dokumencie tym należy dokładnie określić, w jakim materiale — na stronie internetowej, w sieci społecznościowej — i przez jaki okres zdjęcia mogą być wykorzystywane. Pacjent ma wyłączne prawo do decydowania, czy wyraża na to zgodę i w jakim zakresie
Jest to formularz, w którym pacjent oświadcza, że został poinformowany o zabiegu i wyraża na niego zgodę. Zawiera on również dokładny opis zabiegu, związanego z nim ryzyka i możliwych skutków ubocznych, które może on mieć. Zgoda na przeprowadzenie zabiegu nie jest formalnością, ale jednym z prawnych zabezpieczeń kliniki, potwierdzającym, że pacjent podjął świadomą decyzję o poddaniu się zabiegowi.
Klinika powinna zebrać obszerne informacje o historii zdrowia pacjenta przed zabiegiem. Kwestionariusz zdrowia, który należy wypełnić, powinien zawierać pytania dotyczące chorób przewlekłych, reakcji alergicznych, obecnie przyjmowanych leków i/lub wcześniejszego leczenia. Wiele zabiegów proponowanych w klinikach medycyny estetycznej może mieć przeciwwskazania zdrowotne; dlatego prawidłowo sporządzony kwestionariusz zdrowia pomoże ocenić ryzyko i zapewnić bezpieczeństwo zarówno pacjentowi, jak i personelowi. Formularz należy wypełnić z najwyższą starannością, ponieważ wszelkie pominięcie istotnych informacji może skutkować komplikacjami zdrowotnymi.
Każda procedura powinna być szczegółowo udokumentowana w odniesieniu do przygotowania, urządzeń i zastosowanych technik. Każda procedura powinna być wyjaśniona krok po kroku, aby umożliwić łatwą obserwację, ale także zapewnić podstawę do ewentualnej analizy lub wizyt kontrolnych. Taki formularz jest niezbędny w przypadku powikłań lub dolegliwości, a także dowodzi starannego i profesjonalnego wykonania procedury.
Po zakończeniu każdej operacji konieczny jest szczegółowy zestaw zaleceń, które należy podjąć w celu zarządzania nią w okresie rekonwalescencji. Informacje dotyczące pielęgnacji skóry, środki niezbędne do zapobiegania wszelkiego rodzaju powikłaniom, takie jak unikanie ekspozycji na słońce lub stosowanie odpowiednich kosmetyków, wśród wielu innych szczegółów dotyczących konsultacji po operacji. Zapewnia to zmniejszenie ryzyka powikłań wraz z doskonałością wyniku procedury. Jest to integralna część dokumentacji, ponieważ oczekiwane rezultaty mogą nie zostać osiągnięte, jeśli pacjent nie zastosuje się do zaleceń.
Wraz z rozwojem technologii wiele klinik kosmetycznych decyduje się na wprowadzenie elektronicznych formularzy zabiegowych, które pacjent podpisuje na tablecie. I… rzeczywiście- takie rozwiązanie ma wiele zalet w porównaniu ze zwykłym dokumentem papierowym.
Korzyści wynikające ze stosowania elektronicznych formularzyW tym przypadku formularze elektroniczne są o wiele bardziej praktyczne zarówno dla pacjenta, jak i personelu. Zamiast ręcznego wypełniania dokumentów i gromadzenia stosów papierów, pacjenci mogą wypełniać formularze na tablecie lub komputerze, co przyspiesza cały proces obsługi. Dla klinik, które codziennie obsługują wielu pacjentów, oszczędność czasu jest ważną kwestią - zwłaszcza, że błędnie wypełnione formularze mogą zostać natychmiast poprawione.
Oprócz zaawansowanych metod ochrony danych, które wynikają z przechowywania formularzy w systemach elektronicznych, istnieje szyfrowanie i funkcja autoryzacji dostępu. Dokumenty papierowe są bardzo łatwe do zniszczenia lub zgubienia; w przypadku formularzy elektronicznych dane te są również chronione przed przypadkowym usunięciem, zalaniem lub jakimkolwiek rodzajem uszkodzenia. Co ważniejsze, zapewnia to dodatkową warstwę prywatności dla pacjentów, ponieważ tylko upoważniony personel może uzyskać dostęp do informacji.
System umożliwia pobieranie i przeglądanie dokumentacji medycznej bez konieczności zmagania się z archiwum. Czasami w dokumentach papierowych znalezienie konkretnego formularza w stosach papierów jest dużym problemem. W formacie cyfrowym, za pomocą kilku kliknięć, otwiera się dostęp do pełnej historii leczenia pacjenta, co zdecydowanie oznacza dodatkową wygodę dla personelu kliniki i umożliwia lepsze administrowanie dokumentacją.
Wyeliminowanie papierowych dokumentów zminimalizuje koszty operacyjne związane z tymi formularzami w tej klinice, ponieważ nie będzie już potrzeby ich drukowania, przechowywania ani utylizacji. W rzeczywistości to elektroniczne rozwiązanie ma tendencję do obniżania kosztów materiałów biurowych i pozwala na zmniejszenie zużycia papieru - posunięcie proekologiczne. Żyjąc w czasach rosnącej świadomości ekologicznej, zaskakująco wiele klinik zaczyna stawiać na zrównoważone rozwiązania, co pozytywnie wpływa na wizerunek wśród pacjentów.
W pełni rozwinięte formularze leczenia są nieodłączną częścią codziennej pracy, która jest wykonywana w klinikach kosmetycznych. W nowoczesnych rozwiązaniach obsługa pacjentów jest usprawniana poprzez stosowanie nowych formularzy, nawet elektronicznych. Dbając o dokładność i bezpieczeństwo tej dokumentacji, lekarz gwarantuje profesjonalizm i przejrzystość samej kliniki.
Pobierz darmową paczkę zgód przygotowanych przez naszych specjalistów - tutaj
Znajdź szybkie odpowiedzi na swoje pytania dotyczące naszych rozwiązań i dowiedz się, jak DigiData może wspierać Twój biznes.
Procesy mogą się co najwyżej skrócić poprzez usunięcie zbędnych wędrówek dokumentów. To nasze rozwiązania dostosowujemy się do procesu, a nie odwrotnie.
Podstawowe wdrożenie do cyfryzacji trwa maksymalnie jeden dzień roboczy. Jest to uzależnione od ilości stanowisk, które musimy wdrożyć.
Niekoniecznie, wśród naszych usług oferujemy również skanowanie istniejących dokumentów wraz z ich katalogowaniem. Szczegóły przedstawimy w ofercie.
Tak, po wdrożeniu macie dostęp do naszego zespołu zgodnie z wykupioną przez Was licencją
Zaproś nas na spotkanie, chętnie opowiemy o atutach naszych produktów, które przełożą się na większą wydajność Twojej firmy
Dzięki doświadczeniu, które zebraliśmy jako firma Grasta, tworząca dedykowane oprogramowania, jesteśmy w stanie zintegrować się z każdym systemem, który na taką integrację pozwala (posiada API). Z naszej strony rozwiązanie jest w pełni integrowalne i uzależnione jest to tylko od dostawcy Waszego oprogramowania.
Wyprzedź konkurencję dzięki naszym rozwiązaniom dopasowanych do Twoich potrzeb. Skontaktuj się z nami i razem zbudujemy most między tradycyjnymi metodami a cyfrową efektywnością.