Pobierz darmowe formularze

Od czego zacząć cyfryzację gabinetu medycznego? – case study O-medical Clinic

Łukasz Wenskowski
23.04.2024
5 min read

Spis treści

  1. O gabinecie O-medical Clinic
  2. Stworzenie strony internetowej – pierwsza faza cyfryzacji
  3. Wdrożenie kalendarza wizyt na stronie internetowej – druga faza cyfryzacji
  4. Zgody na zabiegi podpisywane na tablecie – trzecia faza cyfryzacji

O Gabinecie O-medical Clinic

O-medical Clinic mieści się w Poznaniu na ulicy Naramowickiej 47. Przyjmuje w nim dr n. med. Oliwia Jakubowicz, autorka ponad 60 publikacji wysoko punktowanych w piśmiennictwie krajowym i zagranicznym, członkini Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego (PTD) oraz European Academy of Dermatology and Venerology (EADV). W swoim gabinecie dr n. med. Oliwia Jakubowicz oferuje diagnostykę i leczenie chorób skóry, takich jak m.in. trądzik pospolity, trądzik różowaty, łojotokowe zapalenie skóry, choroby alergiczne skóry, grzybice, choroby bakteryjne i wirusowe, łuszczyca, choroby włosów i paznokci oraz chorób przenoszonych drogą płciową.

Stworzenie strony internetowej – pierwsza faza cyfryzacji

Rozmowy z dr Oliwią Jakubowicz rozpoczęliśmy od zaproponowania jej naszego systemu do digitalizacji papierowej dokumentacji zabiegowej. Podczas rozmów zasadne okazało się pytanie Od czego zacząć cyfryzację gabinetu medycznego? Wspólnie stwierdziliśmy, że najlepszym rozwiązaniem w pierwszej fazie będzie stworzenie nowej strony internetowej, która będzie świadczyła o nowoczesności i podkreśli profesjonalizm usług w Gabinecie. Naszym celem było odświeżenie wyglądu strony, ułatwienie pacjentom nawigacji po niej oraz intuicyjne znajdywanie wszystkich potrzebnych informacji.

Wdrożenie kalendarza wizyt na stronie internetowej – druga faza cyfryzacji

W trakcie pracy nad stroną internetową Pani Oliwia stwierdziła, że chciałaby, aby na jej stronie wdrożyć kalendarz do umawiania wizyt. Zależało jej, żeby jej pacjenci (i pacjenci z zewnątrz) umawiali się na wizyty bezpośrednio poprzez kalendarz dostępny na stronie Gabinetu.

Główne założenia dotyczące kalendarza do umawiania wizyt:

  • prosty layout
  • intuicyjność narzędzia
  • możliwość zapisywania się na konkretną wizytę, w konkretnym dniu i o konkretnej wizycie
  • blokowanie wcześniej zapisanych wizyt
  • integracja z kalendarzem Google – gdy pacjent zapisuje się w kalendarzu wizyt automatycznie ta wizyta trafia także do kalendarza Google
  • powiadomienia o nowej wizycie – gdy pacjent zapisuje się w kalendarzu lekarz dostaje powiadomienie na telefon o nowej wizycie
  • dostęp do panelu zarządzającego, gdzie można wpisywać wszystkich klientów, rezerwować terminy, ustalać dni, w których gabinet nie pracuje itd.

Zgody na zabiegi podpisywane na tablecie – trzecia faza cyfryzacji

Kolejnym etapem cyfryzacji gabinetu medycznego O-medical Clinic będzie wprowadzenie systemu DigiData do przechowywania i tworzenia cyfrowych wersji formularzy i zgód pacjentów. Dzięki temu praca w Gabinecie będzie nie tylko płynniejsza, a dokumentacja bardziej uporządkowana – pacjenci będą mieli także poczucie wysokiej jakości usług.

System DigiData to gwarancja porządku i przejrzystości w dokumentacji. Salony kosmetologiczne kliniki medycyny estetycznej zyskują na profesjonalizmie dzięki automatyzacji procesów administracyjnych. Elektroniczne dokumentowanie zgód i formularzy umożliwia bezpieczne przechowywanie zgód i historii zabiegów, pozwala na lepszą organizację pracy i tym samym wpływa na zwiększenie zadowolenia klientów.

Korzyści z wdrożenia systemu DigiData:

  • Zwiększona efektywność obsługi klienta
  • Przesyłanie i wysyłanie cyfrowych dokumentów do podpisu i wypełnienia w intuicyjny sposób
  • Odciążenie pracowników z czasochłonnych obowiązków
  • Zapewnione bezpieczeństwo dokumentacji
  • Porządek w dokumentacji, łatwy dostęp i archiwizacja
  • Poczucie spełnienia poprzez pozytywny wpływ na środowisko

Dokumentacja zabiegowa jest nieodzownym elementem w procesie obsługi pacjentów . O ile dzięki niej kosmetolodzy mogą wykonywać swoją pracę rzetelniej, o tyle chaos w dokumentach nie tylko powoduje, że obsługa jest utrudniona, ale także wywołuje u pacjentów wrażenie, że jest ona nieprofesjonalna. Przygotowując się do procesu cyfryzacji dokumentacji prowadzący gabinet powinny przeanalizować sytuację z obiegiem dokumentów, poznać korzyści jakie daje wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów oraz wybrać odpowiednie rozwiązanie.

Chcesz poznać możliwości dla Twojego Gabinetu?
Umów się na konsultacje lub wypełnij formularz, a my przygotujemy dla Ciebie specjalną propozycję – kliknij tutaj

Łukasz Wenskowski
Właściciel DigiData

FAQs

Znajdź szybkie odpowiedzi na swoje pytania dotyczące naszych rozwiązań i dowiedz się, jak DigiData może wspierać Twój biznes.

Czy będę musiał zmieniać procesy w swojej firmie?

Procesy mogą się co najwyżej skrócić poprzez usunięcie zbędnych wędrówek dokumentów. To nasze rozwiązania dostosowujemy się do procesu, a nie odwrotnie.

Jak długo trwa wdrożenie produktów DigiData?

Podstawowe wdrożenie do cyfryzacji trwa maksymalnie jeden dzień roboczy. Jest to uzależnione od ilości stanowisk, które musimy wdrożyć.

Co z dokumentami, które już mamy? Czy one pozostaną analogowe?

Niekoniecznie, wśród naszych usług oferujemy również skanowanie istniejących dokumentów wraz z ich katalogowaniem. Szczegóły przedstawimy w ofercie.

Czy po wdrożeniu jest zapewniona opieka nad systemem?

Tak, po wdrożeniu macie dostęp do naszego zespołu zgodnie z wykupioną przez Was licencją

Moja firma działa bez digitalizacji, po co mi to rozwiązanie?

Zaproś nas na spotkanie, chętnie opowiemy o atutach naszych produktów, które przełożą się na większą wydajność Twojej firmy

Mam już system w swojej firmie i chciałbym, by rozwiązanie któreproponujecie z nią integrowało

Dzięki doświadczeniu, które zebraliśmy jako firma Grasta, tworząca dedykowane oprogramowania, jesteśmy w stanie zintegrować się z każdym systemem, który na taką integrację pozwala (posiada API). Z naszej strony rozwiązanie jest w pełni integrowalne i uzależnione jest to tylko od dostawcy Waszego oprogramowania.

Masz jeszcze jakieś pytania?

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać dalszą pomoc.

Twój klucz do nowoczesnej dokumentacji

Wyprzedź konkurencję dzięki naszym rozwiązaniom dopasowanych do Twoich potrzeb. Skontaktuj się z nami i razem zbudujemy most między tradycyjnymi metodami a cyfrową efektywnością.